Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

איך מתגברים על קנאה?

כדי להתגבר על קנאה צריך להתחיל מההתחלה, "למה אנחנו בכלל מקנאים?"

  1. הבעיה היא אצלנו- חוסר הביטחון שלנו לא מאפשר לנו לראות את הטוב שבעצמנו אלא רק את הטוב שבאחרים, כך שכולם מהווים איום עבורנו. במקרה כזה, צריך לבדוק מאיפה נובע חוסר הביטחון ולמה. סיפורי עבר, דימוי עצמי נמוך, חוויות ילדות- כל אלו יכולים להיות גורם לחוסר ביטחון, במידה ואנו לא מצליחים לשים את האצבע על הבעיה, כדאי ללכת לטיפול ולנסות להבין כיצד ניתן להתגבר על הדברים.
  2. יש לנו סיבה לקנא- אם האדם שאיתו אנחנו יוצאים או יוצאות גורם לנו להרגיש פחות טובים, מוצלחים או לא מספיקים- הביטחון העצמי שלנו מתערער. במידה ובן/בת הזוג שלנו גורמים לנו לרגשות האלה באופן מכוון (כלומר: מנסים לגרום לנו לקנא) אנחנו צריכים לעצור ולהבין האם חוסר הביטחון של הצד השני או זה שגורם להם לפעול ככה? והאם אני בכלל רוצה להיות במערכת יחסים שבו הצד השני מנסה לגרום לי להרגיש רע באופן מכוון?

הפתרונות:

1.בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בביטחון עצמי ובכמה הוא חזק. ברגע שתהיו מספיק בטוחים בעצמכם ובמה שאתם שווים, אף אחד לא יוכל להגיד לכם אחרת.

2. לנסות לנתב את הרגש השלילי ולהפוך אותו לחיובי. במקום להגיד "למה חבר שלי לומד עם ידידות" להגיד "איך כיף שלחבר שלי יש חברים בלימודים והוא לא לבד". זה סוג של "לשקר" לעצמכם אבל לטווח הרחוק, אתם פשוט תתחילו להאמין בזה.

3. להפוך את עצמכם לטובים יותר. להסתכל על הקנאה כדרייב, כמניע. למשל בעבודה במקום "למה קידמו אותה ולא אותי?" אז "אני אעשה הכל כדי להיות טובה יותר ולקבל קידום".

4. לפרגן לאחרים. ככל שתפרגנו יותר לאחרים ותפיצו אהבה, יהיה לכם קל יותר להתמודד עם העובדה שגם אחרים מצליחים. נגיד, אם חברה שלכן נכנסה לזוגיות אחרי הרבה זמן שהיא רצתה, אבל אתן לא מצליחות, אז להגיד "איזה כיף שהיא מצאה זוגיות! זה נותן לי תקווה שגם אני אמצא בקרוב".