Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

המילים שלך הן הכוח שלך – למה כתיבה יכולה לשנות את חייך?

רוצים לעבור שינוי אמיתי בחיים ולהתחבר לעצמכם מחדש? בתוכנית "זה הזמן שלך" גילינו שהכלי החזק ביותר לשינוי נמצא ממש בקצות האצבעות שלכם. ?️✨

מסתבר שסופרים ומשוררים ידעו את זה מאז ומעולם – למילים הכתובות יש כוח מרפא ומחולל. כשאנחנו מעלים על הכתב את הרגשות, המחשבות והחוויות שלנו, קורה קסם אמיתי. פתאום אפשר לראות את הדברים מבחוץ, להבין אותם לעומק, ולתת להם משמעות חדשה. ??

וזה בדיוק העיקרון של "ביבליותרפיה" – תחום מרתק בטיפול באמנויות, שמשתמש בכתיבה ככלי להתפתחות נפשית. דרך הכתיבה אנחנו מנקים, מרפאים ומשחררים. מגלים דברים חדשים על עצמנו, נותנים לקול הפנימי שלנו להישמע, ופותחים פתח לצמיחה. ??

בתוכנית האימון האישי "זה הזמן שלך", לכתיבה העצמית יש תפקיד מרכזי. לאורך המפגשים אנחנו מלווים את המתאמנים שלנו בתהליך של "כתיבה יומנית", עם תרגילים מעשיים שמזמינים אותם להתבונן פנימה ולהעלות את עולמם על הכתב. ?✍️

למשל, אחד התרגילים הראשונים הוא לכתוב מכתב לעצמי – לשתף את הפחדים והחששות, לחלום בקול את החלומות, לברר מה בכלל רוצים להשיג בתהליך. זה נשמע אולי פשוט, אבל ברגע שמניחים את המילים על הדף, הן מקבלות משנה תוקף. פתאום הדרך נהיית ברורה יותר. ??️

או בשלב אחר, אנחנו מנחים אותם לכתוב דיאלוג דמיוני עם עצמם בעוד 5 שנים. מה הם היו אומרים לעצמם כיום? איזו עצה היו נותנים? איך ירגישו כשיסתכלו לאחור על התהליך שעברו? זווית הראייה הזו של "העתיד" מאפשרת פרספקטיבה חדשה, ותחושה שהשינוי אפשרי. ??

בתרגיל עוצמתי אחר, אנחנו מזמינים אותם לכתוב מכתב סליחה והערכה לעצמם. זה יכול להיות מאתגר בהתחלה, אבל מרגש לראות איך המילים האוהבות האלה מחלחלות פנימה ועוטפות את הלב. כי אם אנחנו לא נאהב את עצמנו – אף אחד לא יעשה את זה במקומנו. ??

ויש עוד המון דוגמאות – כתיבת חזון אישי, שיתוף רגעי השיא והשפל, עיבוד של פרידות ואובדנים, הצהרות כוונות ואמונות מחזקות. פעם אחר פעם, אנחנו רואים איך הכתיבה מאפשרת למתאמנים להגיע לתובנות מעוררות השראה, לחולל פרספקטיבה חדשה, ולהרגיש את השחרור בכל מילה. ✒️?

כי לכתוב זה לא רק להוציא דברים החוצה – זה גם להכניס אותם אל הפנים, לאט לאט, בעדינות, לאזורים שלפעמים אין לנו אומץ להגיע אליהם. המילים שלנו על הדף הן כמו מראה – הן מאפשרות לנו להתוודע לעצמנו מחדש, ללטף בחמלה את הפצעים, ולפלס בסבלנות את הדרך קדימה.

כמו שמייסדת התוכנית, רוני שינקמן, מספרת על עצמה: כשהיא עברה פרידה קשה, הכתיבה הייתה המפלט והמרפא שלה. היא הרגישה שהמילים על הדף מחברות אותה בחזרה לעצמה, ונותנות לה את הכוח לבחור סוף אחר לסיפור. ולא רק זה – כשהיא שיתפה את הטקסטים האישיים שלה, היא גילתה שהיא ממש לא לבד. שיש רבים אחרים שמהדהדים לרגשות שלה ונותנים בהם פשר וכיוון. ??

וזו בדיוק המתנה הגדולה של ביבליותרפיה – היא מזכירה לנו שהסיפור האישי שלנו הוא תמיד חלק מסיפור אנושי רחב יותר. שהמילים שלנו נוגעות לא רק בנו, אלא בכולם. שכולנו קשורים ושזורים מעבר לדפים, בחוטי הרגש והחוויה. ??

ואם ניתן לעצמנו להתמסר לקסם הזה, לפרוש את חיינו השחורים על הלבן מול העיניים – נגלה על הדרך גם את הצבעים, את הגוונים המפתיעים, ואת היופי שמסתתר בין השורות. אנחנו נכיר מחדש את הגיבורים האמיתיים בסיפור שלנו – וזה אנחנו. ?‍♀️?

עכשיו תארו לעצמכם איזו מהפכה יכולה לקרות כשמשלבים את הכוח המרפא הזה של כתיבה עם מסע אימוני מובנה ומקצועי, שמלווה אתכם צעד אחר צעד אל עבר השינוי. זו ההזדמנות לא רק לקרוא את הטקסט המרגש של החיים שלכם – אלא גם לכתוב אותו מחדש. ואתם תופתעו לגלות מה יקרה כשתניחו לעט להוביל אתכם הפעם… ?️?

אז בואו – כי זה הזמן שלכם. הזמן להשמיע את הקול, להקשיב ללב, ולתת למילים להוציא אתכם למחוזות חדשים. ? כי אין סוף לסיפור שלכם, ואתם הסופרים היחידים שיכולים לכתוב אותו. בואו רק תיקחו את היד, שלכם, ותתחילו. ?✍️