Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

נפרדנו. מה עושים עכשיו?

1.שינוי מציאות- עד רגע הפרידה חייתם מציאות מסוימת ומאוד יציבה. פרידה היא הישמטות של הקרקע מתחת לרגליים וטלטלה גדולה עבור כל אדם, פתאום צריכים להתחיל לחשב מסלול מחדש ולהבין איך ממשיכים מכאן הלאה. תנו לעצמכן זמן להבין ולעכל את הפרידה. 

2.רגשות לחוד והיגיון לחוד- כשאנחנו מנסים לתאר לעצמנו סיטואציה בראש, אנחנו לרוב לא מצליחים לדמיין גם את הרגשות הטובים והרעים שיעלו בעקבות הסיטואציה. למשל- כשאנחנו חושבים על זה שאדם שאנחנו אוהבים ימות נניח, אנחנו יודעים שנהיה עצובים אבל לא יכולים לתאר לעצמנו עד כמה ומה זה באמת יגרום לנו להרגיש, ככה גם לגבי פרידה. מוכנים ככל שנהיה ורציונאליים ככל שננסה להיות- עדיין, כשהסיטואציה קורית במציאות היא הרבה יותר קשה וכואבת ממה שהצלחנו לדמיין. ולכן, הדבר האוטומטי שאנחנו עושים הוא לנסות להפסיק את הכאב.

איך הוא יפסק? 

אם פשוט ננסה לרפא את מה שקרה. לקבל את המציאות החדשה שנוצרה. במקום להישאר נאמנים להגיון, אנחנו נסחפים עם הרגש. קיבלתם כוויה מאש? כל מה שתנסו לעשות הוא לגרום לכוויה להחלים. משחות, קרמים, מים וכו'. קיבלתם כוויה בלב? כל מה שתנסו לעשות הוא לגרום לו להפסיק לכאוב, אך בגלל שאין תרופה ממשית, נסו לטפל בבעיה שגרמה לו לכאוב מלכתחילה. קבלו החלטה- מעכשיו אני עושה אך ורק מה שיעזור לי להתגבר. תבינו- אם לא תרצו לעזור לעצמכם לצאת מזה ואם לא תפעלו כדי שזה יקרה, לא יגיע פתאום מלאך שיוציא אתכם מהמצב. תעזרו לעצמכם לייצר מציאות חדשה.

3.להתעסק בעצמכם- למצוא תחביבים חדשים, אנשים חדשים לבלות בחברתם, לעשות דברים שגורמים לכם להרגיש טוב ולהתרחק מכל מה שעושה לכם רע. אחרי פרידה מותר להיות קצת אגואיסטיים ולחשוב על מה טוב לכם ולא לאחרים.

4.במידה ואתם מרגישים שאתם לא מסוגלים להתמודד בעצמכם עם הפרידה, להיעזר בגורם מקצועי כמו פסיכולוג או קואצ'ר שיוכל לכוון אתכם טוב יותר.