חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שום דבר בחיים הוא לא מוחלט

בתור ילדה, לא היה לי מודל של זוגיות בריאה לחקות. אחד המשפטים ששמעתי ואני הכי זוכרת הוא ״אם לא טוב לך- תלך/י״ ואותי מצטמררת מהמחשבה שהבית שלי, המשפחה שלי, יכולים להתפורר בכל רגע.

את הפחדים שהיו לי, לקחתי והשלכתי על מערכות היחסים שלי. מגיל קטן הייתי תלותית, אובססיבית וביטלתי את עצמי לחלוטין העיקר שבני הזוג שלי לא יעזבו, לא ילכו, שקרקע אחת בחיי תישאר יציבה ולא שברירית כמו זו שבבית.

לקח לי שנים לפרק את ההרגלים הרעים האלו, להבין שזה לא הכל או כלום, שאין שום צורך שאבטל את עצמי בשביל שמערכת היחסים שלי תעבוד ותצליח. להפך, מי שאוהב אותי באמת ירצה שאביא את עצמי לידי ביטוי כמה שיותר.

חלקנו מסתכלים בהערצה על מערכות היחסים של ההורים שלנו וחלקנו מקווים בכל ליבנו שלא נהיה כמוהם, אבל האמת היא שבשני המצבים- זה תלוי אך ורק בנו.

שום דבר בחיים הוא לא מוחלט, אין דבר שאי אפשר לשנות ו״זה מה שראיתי בבית״ זה כבר מזמן לא תירוץ. זה לגמרי סיבה והסבר להתנהגות, אבל הם ברי שינוי. מערכות היחסים שלכם יכולות להיות מעולות אם רק תצליחו להפיק את הלקחים וליישם התנהגות בריאה וטובה, כזו שהייתם רוצים לשאוף וללמוד ממנה, כזו שתמיד ייחלתם לעצמכם.