Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

איך לריב נכון

  1. לנשום עמוק- כן זה קלישאתי ומעצבן ו" איך אני אמורה לנשום כשאני בשיא העצבים " אבל דווקא בגלל זה- תנשמו. תרוויחו עוד 3 שניות של חשיבה לפני שאתם מתפרצים.

  2. להבין שאתם אנשים שונים. העבודה שאת חושבת X לא אומרת שהוא בהכרח יחשוב את אותו הדבר. לא כי הוא עושה לך דווקא, אלא כי אתם לא אותו בנאדם. אל תכעסו אחד על השנייה כי אתם לא זהים.

  3. לחשוב מה המניע של הצד השני, למה הוא עושה או אומר את מה שהוא עושה או אומר. בהנחה שאתם בזוגיות בריאה, הצד השני לא יעשה משהו רק כדי לפגוע בנו, אלא כי הוא רואה את הדברים בצורה שונה. המציאות בעיניו היא אחרת מהמציאות שלכם. תחשבו מה מניע אותו להגיד או לעשות את מה שהוא עושה.

  4. לדעת לעצור. אתם מרגישים שאתם מתחילים להגזים? שהטונים עולים ואתם לא מצליחים לתקשר? קחו שנייה הפסקה ותתרחקו ( פיזית ) אחד מהשנייה עד שתצליחו להרגיע את המחשבות. אני לא מדברת על פסק זמן של שבוע, אלא על כמה שעות כדי לסדר מחשבות.

  5. נסו להבין מה אתם רוצים להרוויח מהריב הזה ותתקשרו את זה לצד השני. אם את רוצה להשיג יותר זמן עם בן הזוג, תגידי לו בדיוק איפה ומתי את רוצה את הזמן הזה. אל תריבו אם אין לכם מטרה סופית. תבינו קודם כל מה אתם רוצים.

  6. אל תעקצו ואל תהיו ציניים – תזכרו למה אתם ביחד. עקיצות, ציניות, ירידות, לא יובילו לפתרון של הריב, אלא רק יחמירו אותו. לכן, כשאתם רוצים להעביר מסר – תגידו אותו כמו שהוא.

  7. תזכרו שאתם לא אחד נגד השנייה- אתם צוות. אתם אחד. מטרת הריב היא לפתור את הבעיות ולא לייצר בעיות נוספות. מצאו את הדרך להגיע למה כל אחד מהצדדים רוצה ואיך אפשר להגיע לפשרה, אל תעשו דווקא.

  8. תקשורת – אל תצפו מהצד השני לנחש מה אתם חושבים. אם לא תגידו משפטים מלאים, הם לא ידעו אותם לבד.

  9. אל תשתמשו באיומים – גם בקשרים לא אלימים, אנשים נוטים להשתמש באיומים או לעשות פנקסנות – אם לא תעשה X אני לא אעשה Y . זן לא הדרך לפתרון הבעיה. התחשבנויות ואיומים שייכים למאפיה, לא לזוגות.

  10. תזכרו שאנשים שונים אוהבים בצורה שונה ורבים בצורה שונה. אם הצד השני לא מסוגל להמשיך לדבר- אל תלחצו כי יגרם פיצוץ. גם אם אתם חייבים לפתור את הריב עכשיו, תעצרו ותנשמו.