Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

טיפים להתגברות על פרידה

אין תרופה מיידית להתגברות על פרידה, אבל יש כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם:

  1. הפסיקו להתעסק בחיים של האדם שממנו נפרדתם. אין טעם להמשיך לקרוא הודעות או לעקוב אחר ההתרחשויות בחייהם. התמקדו בחיים שלכן/ם!
  2. תכתבו לעצמכם על דף את כל הסיבות שגרמו לכם להיפרד ואת כל מה שעשה לכם רע בקשר. על דף אחר, תכתבו לעצמכם מה אתם מאחלים לעצמכם- איזה סוג של קשר ואיזה סוג של בן אדם. אחר כך תשוו בין הדפים. אם אין ביניהם קשר- כנראה שטוב שנפרדתם. תזכירו לעצמכם כל יום מה מגיע לכם! אל תתפשרו ואל תסתפקו ב"כמעט". גם אם צריך כל יום לעמוד מול המראה ולהזכיר לעצמכם כמה נפלאים ומדהימים אתם- תעשו את זה. בסוף אתם תאמינו לעצמכם ותדעו לדרוש את מה שמגיע לכם.
  3. הכל בראש ובגישה. תשנו את המסרים שאתם מעבירים לעצמכם. במקום להגיד "אף אחד בחיים לא יאהב אותי כמוהו" תגידו לעצמכם "מגיע לי מישהו שיאהב אותי הרבה יותר מזה". במקום להגיד "לא יהיה עוד קשר כמו שלנו" "תגידו "למדתי מהקשר הקודם ולא אתן לטעויות שקרו בו, לחזור על עצמן.". אל תגידו לעצמכם "אני מקווה שאצליח להתגבר" אלא "אני אצליח להתגבר". מעבר למסרים- תתחילו ליישם. אל תקוו- תצליחו. ברגע שתשנו את צורת החשיבה שלכם המטרה תהיה הרבה יותר קלה ומושגת כי אתם תאמינו שאתם יכולים לעמוד בה.
  4. ברגע שתבינו שאתם שולטים בלב שלכם, ברגשות שלכם, בחיים שלכם, יהיה לכם יותר קל להתמודד עם כל דבר. כשאנחנו גורמים לעצמנו להאמין שאנחנו נשלטים על ידי הרגשות שלנו, אנחנו מוותרים לעצמנו ועל עצמנו. אף אחד לא שולט בנו. זה לא ה"לב" שמסרב לשחרר, אלא אנחנו. תפסיקו לזרוק אחריות על איברים.
  5. מצאו דברים אחרים להעסיק את עצמכם בהם, ככל שתמלאו את היום שלכם יותר, ככה יהיה לכם פחות זמן להתעסק בפרידה.